Här kommer morgonupplevelsen!

JAg satt i lugn och ro på T-banan när ett barsk kvinna dök upp och sa att det var KONTROLL!
Tog fram mitt kort och hon nickade ok till mig.
Damen snett över mig sa att hon inte hittade det, men skulle leta, det var ok.
Värre var det för den stackars tjejen mitt emot mig, hon visade sitt åkkort men fick inte ok, hur gammal var hon egentligen? !8 år, hmmmm. -Får jag se på leg, säger kontrollanten.
Det har jag tyvärr inte på mig, jag har varit på resa svarar tjejen.
Skriv ditt personnummer här säger kontrollanten och ger tjejen papper och penna. Sedan ger hon detta till en annan av de 3 kontrollanterna som alla uppenbarligen måste lösa mysteriet med flickans ålder.
-Det är inte du, säger han som kollat personnumret med hjälp av en handdator.
-Joo säger flickan, det är visst mitt personnummer.
-Neeeej säger mannen igen , och nu börjar det kännas obehagligt det hela. JAg ber att få låna papper och penna av den kvinnliga kontrollanten. Fösrt får jag nej sedan sträcker hon mig penna och papper,
Jag skriver ner mitt namn och telefnnummer till tjejen och säger att hon ska ringa mig om det blir problem, detta är ju kränkning i högsta grad. - Jaaa säger tjejen, jag känner mig verkligen kränkt.
Vid fridhemsplan kliver alla av och de är som hyenor på henne.
Jag ifrågasatte till den kvinnliga kontrollanten innan deras avgång vid Fridhemsplan varför hon inte frågade mig om leg. JAg åker ju reducerat (har sjukersättning på 25%).
-Jag antog att du hade papper sa hon.
-Jaha svarar jag, när det gällde mig antog du och när det gäller en yngre attackerar du.
Jag är inte rasist , men vet att dessa 3 ´kontrollanter av utländskt ursprung, ALDRIG skulle ta denna behandling själva utan genast skulle det stå i media om hur illa behandlade de blivit.
Jag hoppas denna unga söta tjej hör av sig så vi kan sätta dessa kontrollanter på plats.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att allt är bra och du har fått en bra tisdag..

2008-08-05 @ 15:43:30
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0