Tunnelbanan

Ursäkta mig många tjejer som åker tunnelbanan och är mellan ca 13 och 20. Ni är INTE guds gåva till samhället utan står i samma kurs som alla andra. Inga pratar så högt i mobilen om pinsamheter samtidigt som ni smäller med tuggummit och lagt upp en eller 2 fötter i sätet mittemot och tittar på alla andra som om de var ufon. NI är ufon.

Nu ska jag inte dra alla över en kant, men jag tar extra illa vid mig då jag är av samma kön och man vill ju att det ska vara positivt att vara kvinna. I dessa stunder skäms jag och förstår t.o.m ibland mäns syn på kvinnor. Om det är detta som visas upp i offentliga sammanhang, för jaa ni syns och hörs hela tiden. Men på ett negativt och nedvärderande sätt för oss andra kvinnor. Snälla ni som känner igen er, kamma till er och uppför er med lite stil, för jag lovar, ni har llika mycket att vinna på det som vi andra.

Ser fram emot unga kvinnor med mer stil på tunnelbanan  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0